+48 61 250 56 78 kontakt@smartlean.pl
Historie sukcesu
powrót

Optymalizacja procesów w banku

Branża: Finansowa

  • Cel: Redukcja czasu realizacji dyspozycji
  • Działania: Shopfloor Management i Job Methods
  • Liczba pracowników
  • Czas wdrożenia: 6 miesięcy
  • Rok: 2014
Redukcja etatów niezbędnych do realizacji dyspozycji
Redukcja czasu realizacji jednej dyspozycji

Proces wdrażania

  1. 1 Analiza stanu aktualnego

    Przeanalizowano dyspozycje realizowane przez osoby w dziale. Wyodrębniono czynności dodające wartość i niedodające. Wdrożyliśmy monitoring kluczowych wskaźników (poniżej ich wyniki) z perspektywy organizacji naszego Klienta.

  2. 2 Zmiana nawyków i oddzielenie Mudy od wartości dodanej

    Wiedząc, które czynności stanowią Mudę oddzieliliśmy je od czynności dodających wartość z perspektywy Klienta. Okazało się, że większość
    z realizowanych dyspozycji to procesy o jednym standardzie (90% - zasada Pareto znów działa). Zdefiniowaliśmy ścieżkę postępowania
    z dyspozycjami standardowymi oraz niestandardowymi.

  3. 3 Stabilizacja zmian

    Proces stabilizacji zmian przebiegał długo, jednak codzienne spotkania w ramach Shopfloor Management i jasna wizja zmian pozwoliły na zmianę nawyków oraz zaangażowanie wszystkich osób. Redukcja etatów nie skutkowała zwolnieniem ale przeniesieniem osób do innego działu, w którym wystąpiły braki kadrowe.

Podsumowanie

Lean Management może być równie efektywnie stosowany w każdej branży. Przykład z usług finansowych najdobitniej o tym świadczy, a potencjał do uzyskania niejednokrotnie przewyższa ten, który znany jest z produkcji.