+48 61 250 56 78 kontakt@smartlean.pl
Systematyka przede wszystkim
powrót do listy wpisów

Selekcje mamy już za sobą, czas na kolejny krok jakim jest systematyka, czyli stworzenie wizualnego środowiska pracy, w którym wszystkie potrzebne przedmioty mają swoje oznakowane miejsce i nie trzeba się pytać gdzie coś można znaleźć lub gdzie dany przedmiot odłożyć na miejsce.

 

Realizując II etap, podjęliśmy następujące kroki:

  1. Zidentyfikowaliśmy wszystkie potrzebne materiały, narzędzia.
  2. Określiliśmy jaki jest cel używania danego przedmiotu i gdzie jest najczęściej używany.
  3. Określiliśmy częstotliwość użycia, tak aby łatwiej było nam odnaleźć różne rzeczy.
  4. Wyznaczyliśmy odpowiednią ilość materiałów, które są nam niezbędne.
  5. Wyznaczyliśmy lokalizację każdego przedmiotu. Często używane – blisko miejsca użycia, rzadko – dalej od miejsca użycia.
  6. Oznakowaliśmy i właściwe wyeksponowaliśmy wszystkich potrzebne rzeczy tak, aby każdy mógł je znaleźć, a także odłożyć na swoje miejsce.

 

Efekty – widać na pierwszy rzut oka

Opis, jaki stworzyliśmy w naszej szafie sprawił, że poszukiwanie tego co jest nam potrzebne nie wymaga już interwencji osób trzecich w biurze, nie musimy zadawać pytań typu – czy ktoś może widział…? lub czy ktoś wie gdzie jest teraz…? Wizualizacja i wszystko jasne :)

IMG_0969 IMG_0973 IMG_0979 IMG_0981 IMG_0984

 

 

Zamieścił: Agencja Interaktywna BERBER