Problem Solving jako nowa funkcja działu jakości
W przemyśle zmienia się rola działów jakości. Otóż dział, który kilka lat temu zajmował się tylko kontrolą jakości i to zazwyczaj na końcu procesu produkcyjnego staje się nagle odpowiedzialny za wbudowanie jakości
w proces. Wymaga to wzrostu kompetencji, systemowego podejścia i pracy zespołowej nie tylko w swoim dziale ale również z pozostałymi działami w organizacji.
Adresaci szkolenia
- Administracja
- Służba
zdrowia - Produkcja
- Logistyka
- Usługi
Opis szkolenia
Problem Solving nie jest samym w sobie narzędziem. Jest metodologią używającą najprostsze narzędzia rozwiązywania problemów w celu eliminacji problemów zachodzących w organizacji.
Narzędzia takie jak:
- 5x Dlaczego
- Diagram Ishikawy
- PDCA
- Kaizen
- Zasada Pareto
- Arkusz A3
- Koło Kaizen
- Wykres Spaghetti
oraz wiele innych w zależności od potrzeb procesów produkcyjnych stanowi podstawę działania i rozwiązywania problemów w krótkich cyklach. Działania te posiadają własną strukturę, a celem zawsze jest znalezienie przyczyny źródłowej oraz wdrożenie działań mających na celu jej eliminację i stabilizacje procesów. Oferujemy Państwu metodologię postępowania od operatorów na linii produkcyjnej, przez dział jakości po zaawansowane zarządzanie problemami na poziomie wyższej kadry menadżerskiej. Każde szkolenie poparte jest analizą case study z rzeczywistości, dzięki czemu bardzo łatwo przyswoić sobie poszczególne narzędzia oraz przenieść je w późniejszym okresie na rzeczywistość organizacji.
Strukturalne rozwiązywanie problemów jest odpowiedzią na zapotrzebowanie przemysłu w kwestii zmiany postrzegania roli i odpowiedzialności działu jakości. Szkolimy z metodologii opracowanej przez wybitnych specjalistów z całego świata w trakcie 3 letniej empirycznej podróży w transformacji roli i odpowiedzialności działu jakości. Obecność naszych konsultantów w wyżej opisanym procesie gwarantuje, iż szkolenie a później transformacja Państwa organizacji przebiegnie sprawnie i przyniesie oczekiwane rezultaty.